Jubileum Zuiderzeefestival 2022                                                      Foto's en geluidsfragmenten

HIERONDER

Foto's en Muziekfragmenten van het Zuiderzeefestival

25-06-2022 te Elburg

genomen door de Loermeeuw

Zeemanskorenfestival 25-06-2022 in de binnenstad en aan de haven van Elburg

Op zaterdag 25 juni 2022 houdt het Elburger zeemanskoor Kop van 't Ende een jubileum-festival in verband met haar 20 jarig bestaan in 2021. Het festival in 2021 kon vanwege Corona niet doorgaan. Voor het jubileumfestival is de organisatie gegaan voor 6 tot 8 koren die de thuishaven hebben aan de voormalige Zuiderzee/IJsselmeer.

Bij dit festival staat muziek maken, gezelligheid en saamhorigheid voorop en is "de beste zijn" niet belangrijk. Het gaat om gezelligheid brengen aan een ieder die hiervoor open staat. De podia voor dit festival staan dan ook in de Vesting en aan de haven.

Bij dit festival staat, al vanaf het begin, een terugkerend onderdeel op het programma: elk koor zingt 2 nummers acapella. Dit is uniek binnen de zeemanskorenfestivals en is altijd een hoogtepunt als afsluiting van het festival.

Naast Kop van 't Ende - EB treden voor u op:

Visserskoor Bunschoten-Spakenburg - BU

De Ketelbinken - Kampen - KP

Kolksluuszangers - Zwartsluis - ZS

De Sjappetouwtjes - Enkhuizen - EH De Compangniezangers - Medemblik - MK

De Boekaniers - Harderwijk - HK

Kaaphoorn - Hoorn - MK

De sponsoren van dit festival zijn                                                          (onder de sponsoren staan geluidsfragementen en foto's):

Horeca aan de Haven:

Vishal Henk van der Heide