Eigen festival op 29-06-2023

Eigen festival op 29-06-2024

Na een geslaagd festival in 2023, gaan we weer op voor ons jaarlijks festival op de laatste zaterdag van de maand juni. Vooralsnog gaan wij uit van 6 deelnemende koren.

Ook dit jaar is de ontvangst vermoedelijk weer op de botterwerf De Hellege aan de haven van Elburg zijn. U wordt dan tussen 11:00 uur en 11:30 uur daar ontvangen met koffie en een heerlijke plak appelcake.

Het festival begint, zonder opening of vooraankondiging, om 12:00 uur. De podia staan, net als voorgaande jaren, aan de haven, ter hoogte van Café de Haven, op de Vischmarkt en aan het begin van de Jufferenstraat, tegenover Restaurant de Haas.

Elk koor zingt 30 minuten op elk podium. Er is een wisseltijd van 5 minuten. Per koor zijn er 3 optredens, verspreidt over de middag, met dan nog een slotstuk.

Het slotstuk is uniek in het shanty-festival gebeuren. Aan het eind van de optredens, om plm. 17:30 uur, komen alle koren samen op de Vischmarkt en daar brengt elk koor nog 2 nummers ten gehore. Zoals vanaf het begin van ons festival: deze 2 nummers worden a capella gezongen.

Daarmee is dan het festival rond 18:00 uur afgelopen.